Παρασκευή 28 Μαΐου 2010

ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΕ ΕΛΛΗΝΑ ...

«Καταραμένε Έλληνα!

Όπου να γυρίσω την σκέψη μου, όπου και να στρέψω την ψυχή μου, μπροστά μου σε βλέπω, σε βρίσκω.
Τέχνη λαχταρώ, Ποίηση, Θέατρο, Αρχιτεκτονική, εσύ μπροστά πρώτος και αξεπέραστος.
Επιστήμη αναζητώ, Μαθηματικά, Φιλοσοφία, Ιατρική, κορυφαίος και ανυπέρβλητος.
Για Δημοκρατία διψώ, Ισονομία και Ισότητα, εσύ μπροστά μου ασυναγώνιστος και ανεπισκίαστος.
Καταραμένε Έλληνα, καταραμένη γνώση ...
Γιατί να σε αγγίξω; Για να αισθανθώ πόσο μικρός είμαι, ασήμαντος, μηδαμινός;
Γιατί δεν με αφήνεις στην δυστυχία μου και στην ανεμελιά μου;»

Αυτά τα έλεγε ο Φρήντριχ Σίλερ (1759-1805) Γερμανός συγγραφέας και ποιητής.
Υπάρχει όμως και ένας άλλο είδος Έλληνα. Είναι αυτός που βλέπει το πόσιμο νερό που χρησιμεύει στην ψύξη των πύργων του κλιματισμού της ΕΡΤ στο ραδιομέγαρο να τρέχει και να χάνεται και ενώ ξέρει ότι θα μπορούσε να το σώσει, αδιαφορεί και δεν κάνει τίποτα για να περιορίσει το κακό, που θα βρει και τον ίδιο.
Αυτόν δεν τον θεωρώ Έλληνα. Είναι ένας μαλάκας και τεμπέλης ανθέλληνας. Το κακό είναι ότι υπάρχουν πολλοί τέτοιοι, που να πάρει ο διάολος. Όταν μάλιστα τους λες για τον Έλληνα του Σίλερ και τους ρωτάς «αυτά ήταν παλιά, τώρα τι γίνεται;», έχει έτοιμες ένα σωρό ηλίθιες απαντήσεις, που καταλήγουν στο: «Αρκετά κάναμε εμείς. Ας κάνουν κάτι και οι άλλοι και μετά τα ξαναλέμε». Στο μεταξύ τρώει το πήδημα από το ΔΝΤ και όχι μόνον.

Καταραμένε Έλληνα ...

gatapetalomeni@gmail.com